dimarts, 1 de desembre del 2009

Oscar Brahim

Oscar Brahim davant la crisi socioeconòmica que pateix Argentina i la crisi personal que travesa en aquell moment , opta per demostrar la seva disconformitat envers la societat capitalista.
La seva manera de fer-se escoltar és modificant pancartes publicitàries que veu cada dia des de dins el seu taxi, on es passa la major part del dia.



Com ho fa?

Mitjançant la creativitat aconsegueix transformar i distorsionar totalment els missatges que pretenen donar aquestes publicitats, que ell considera totalment capitalistes. Aconsegueix crear noves publicitats on la societat es pugui sentir identificada.
Més enllà de les seves creacions artístiques hi ha un rerefons de disconformitat, amb la transformació de la publicitat pretén lluitar contra la publicitat ideolitzada pels capitalistes i els valors i missatges que aquests volen transmetre mitjançant aquesta.
Cada símbol, cada fotografia, cada paraula que Oscar afegeix a la publicitat incial té un sentit, per una banda desvirtuar el missatge inicial, i per l' altra transmetre la seva disconformitat envers la situació del seu país.

Així doncs, podem dir que la transformació de les valles publicitàries mitjançant la creativitat, és el mitjà que Oscar té per poder transmetre a la societat la seva disconformitat, de demostrat la seva postura crítica envers una determinada manera d’entendre l’economia i la societat , en aquest cas el capitalisme.


Somos el resultado de lo que pensamos Oscar Brahim

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada